Första dagen på Laxfiskeveckan! 6/7 2008

Ja då är man återigen tillbaka i Sollefteå och Nipstadsfisket för en tuff vecka 28.

Ligger nu i sängen och sammanfattar starten, normalt brukar jag inte fiska Söndagen då det brukar vara installations dagen och birans högtid, men skam den som ger sig och allt talade för en bra kväll då det hade vart finfint fiske både på Fredagen och Lördagen.
Vi var 9 tappra som slet som djur i ca 230m3 vatten, jag var förpassad till kanalen denna afton helt ensam.
Körde en Lax efter ca 40 min fiske och allt såg hoppfullt ut!!! Men det stannade där för egen del men kul var att Klas Petterson nöp sitt personbästa med en grann firre på 11.2 kl 01.00. Grattis Klas.

Nu är klockan 3 och det är forfarande ett gäng som fortsätter, själv måste jag spara lite krafter om jag ska räcka hela veckan ut. Tufft med sprängstens fiske!

I morrn kommer Mattias H och Hedberg och gör mig sällskap vilket inspirerar...näe nu måste jag försöka sova.

//oLLe


Kommentarer
Postat av: Linda

Hej! Vinkar



Har du sovit gott? :)

2008-07-07 @ 04:36:39
URL: http://loserangel.blogg.se/
Postat av: Kristian Pedersen Lerum

Härligt att på internet njuta av ert fiske. Det känns nästan som är med er. Frukansvärt snygg layout och härlig jargong på språket, jag som göteborgare känner mig hemma !



Fortsätt så - både blogg och fiske men spara några till mig när jag kommer upp.

2008-07-10 @ 20:19:29
Postat av: oLLe

Tack Kristian men vi har bestämt att arkivera denna blogg för iår och sen försöka sammla gänget igen och fortsätta nästa år..samma tid samma kanal.

2008-07-11 @ 02:29:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0