Dags för service

Ja nu känns det som laxsässongen verkar bli extra lång detta år så då är det väll lika bra att serva min "gamla" krigare som övervarvat i bammbamm kast ytterligare ett år. Jag blir imponerad hur dessa tröskverk håller trots all minst sagt omilda behandling! Skulle nog tro att ingenjören som konstruerat dessa 7000 serierullar jobbade i sovjetunionen som stridsvagnsutvecklare tidigare.



Jag brukar ge mina rullar en spabehandling på hösten innan dom går i vinteride men som sagt eftersom läget är så gynnsamt med vattenföringen så får laxsässongen bli minst 4000 kast till ;)
Nu får jag hoppas att även min arbetsgivare ser hur bra fiske det är och släpper ut mig,hmmmm provar nog att muta med lite laxfilé.

Tur var att jag öppnade min 7500c3 rulle för koll då jag upptäckte ett par saker jag bör beställa till nästa år, och på önskelistan står en evighetsskruv en kniv och ett koplett bromspaket...jo just ja en låsring till ena kulagret behövs nog ochså då den flög över balkongräcket. Nu vart det en olle patent iform av en Aberdin metkrok som jag bockade till :)



Skitfiske på er

//oLLe
 

Kommentarer
Postat av: klas

Nu är det bara 47kbm till luckan är stängd i sollefteå inga känningar i kväll men axberg går nog ner å försöker vidare. Jag laddar batterierna till i kväll i stället å hoppas på att luckan stängs.

2009-08-04 @ 01:52:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0