Rast,vila

Äntligen helg?? Jo jag skulle vart långledig denna helg fre-må men det kom lite imellen på jobb om man säger det lite snyggt. Ja det är bara att ställa sig i ledet och jobba på, men lite frigång hoppas jag på i helgen ändå och nu i värsta sommarhettan så planerar jag för lite gädd och abborre fiske. Det är alltid lika roligt att fiska dessa firrar då dom som sagt nappa utav bara h-vete.
Men nu ikväll blir det avkoppling i ryggläge och kanske jag försöker att lira lite gitarr i väntan på morgondagens första solstrålar.



Tyvärr så får Laxfisket lida lite nu då jag har allt annat än moderata arbetstider ett par veckor framöver, men vadå jag har väll vart vaken 30-40 timmar förr så visst det är nog latmasken :)

Nej nu ska jag öppna en vinamaipo och grilla en skiva kött....Haett fiskebröder och syrra

//oLLe

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det mest otroliga i sprängstensland är att det fångas blanklax på 10 kilo sista veckan i augusti!! Det finns naturligtvis en massa smålax också men de luktar ju alltid fan! Öringarna som kommer upp nu är däremot fina och lagras för rökning och gravning då höstmörkret faller. Tobbe

2009-08-25 @ 21:27:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0