Vart bara tvungen..

Efter att jag fått rapporter om riktigt hyggligt laxfiske i Bergeforsen så släpade jag mig dit i går kväll och köpte ett fiskekort för att prova på en natt nu när vattenföringen är helt okej.



Det var 8 år sedan jag fick min senaste lax att hugga i denna älv!!! Men å andra sidan tror jag det är 9 år sedan det gick vatten :)

Och denna kväll var faktiskt lyckad, innan 24.00 så hade det kommit upp 6st rättkrokade fiskar och "bara" 2 fel...hmmmm det fanns alltså möjligheten även för mig. Dom flesta drog när det började regna vid 01 tiden och jag gick in i stelthmode till det började ljusna lite vid kvart i tre.
Och på andra kastet i morgonljuset så nöp det i en hanne på 11440gr......faaan det går ju.
Väldigt tydligt är att när det börjar mörkna på så ställer sig fisken och står sedan ganska still under dom mörka timmarna. Så fort det börjar ljusna för mycket så drar dom berömda laxstimmen dra runt i älven och det är omöjligt att få nått att hugga.



Kul var det iallafall att fiskarna åter hugger i Bforsen.

//oLLe 

Kommentarer
Postat av: fiskarn

hej vilken zon fiskade du på för zon 1 närmast kraftverket verkar hopplöst man fastnar bara där

hoppas på svar =)

Mvh

2009-08-29 @ 11:07:38
Postat av: oLLe

Firrade på gränsen mellan zon2 och 3

2009-09-03 @ 08:42:40
URL: http://laxfiske.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0