Arbete pågår



Japp då var man tillbaka i arbete och dagen gick mycket bättre än jag kunde hoppas då taktiken att sova en natt efter ett gäng vakna sprack. Man var väll inte den mest skärpta killen denna dag.

Var en sväng till Indalsälven och tittade till grabbarna som fiskar?? Lax, kan för mitt liv inte förstå hur man kan tillåta det som sker där men det är väll pengar som styr det hela förmodar jag. Att man försöker göra seriösa försök med fisket på zon ett är kul och helt klart möjligt att det hugger en del fina firrar där nu när det går lite vatten, men sen resten av land och båtfisket är ett jävla skämt. 

Nog om detta och nu till Ångermanälvens helt plötsliga utbrott av vatten, jo nog har det regnat en del men vadå!! Ja bra är det iallafall och det kommer att bli en härligt lång sässong där i år.
Bara luckan stängs så kommer fisket slå alla rekord det är jag alldeles säker på.
Lycka till alla som nu har möjligheten att fiska i älven veckorna framöver....Jag är sjukt avis...

Sen om någon har en bra tvåhands flugfiske utrustning till salu så är jag intresserad då min som jag rotade fram i källaren i natt ser ut att ha gjort sina bästa dagar tyvärr.

Nu ska jag åter försöka vända till dygnet och det vore själva faan om jag inte sover denna natt då jag vart vaken nästan två dygn....Det är nyttigt och stärkande med fiske. LOL 

//oLLe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0