Första fluglaxen på Nipstadsfisket

Yeeeees då har det hänt jag har fått min första lax på flugspö på nipstadsfisket! En firre på 10500gr som var fulständig outröttlig och jag slet som ett djur för att få in rackarn, tur att JonasK och Rogers farsa kom och tittade till mig vid sex tiden så jag fick hjälp med håvningen.



Förövrigt så började det direkt kl19 med nåra hugg och drillning för att sedan bli helt omöjligt då man körde upp vattnet till 980m3! Ringde och kollade med driften och dom skulle köra 1000 till 04 för att sedan små sänka ner mot 800m3 vilket var optimalt igår eftermiddag.
Det stämde hyffsat och vid 6 gick det 800 och det var då det högg. Skam den som ger sig.

Nu är Jonas och Roger farsa nere och kör och jag skulle bli förvånad om dom blir utan.
Nej nu ska jag lasta bilen för att sedan åka hem mot Sundsvall för att sedan börja jobba efter 5 veckors intensivt fiskade vilket känns sådär då jag mer än gärna kunnat köra 5 veckor till :) men det är bara bita ihop inse att jobbet gör att jag kan ha min fritid.
Jag får väll se om jag kanske kan firra nåra strödagar framöver i solle vilket alltid är väldigt trevligt.

Skrev en oLLe från bästa utsiktspunkt.



//oLLe      


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0