Nu kan man tittulera sig Laxfiskare även i år.Phuuuu!

Efter att varit i Norge och hälsat på goda vänner och latat mig i solen så såg jag att fisket hade lossnat i Solle i veckan, sugen som ett tok ringde jag Roysan och kollade om det var ledigt på dagen och det var bra att kolla faktiskt för på Fredagen var vi 12 som fiskade dagen.
Började direkt på morgonen i kanalen och ganska omgående så drog Holm en fin Öring på 3.5 på stadsidan, härligt nu blir det kanonfiske tänkte vi alla då vatten både kom uppifrån och från betongkasunen uppströms.

Men ack så segt fisket var, visserligen drillades det nån här och där men inget mer på land.
Men skam den som ger sig och efter att inte vilat en minut utan bara nött under hela dagen så fick jag ett hugg kl 18:17 och den Laxhonan på 6500gr var på land kl 18:28!!! 2min kvar på dagfisket ;))


Nu var man åter i gasen och kände helt plötsligt inte av att man stått i sprängsten i 11 timmar utan började genast undersöka om man kanske kunde få 11 timmar till och fiska natt (smart va) Efter lite efterforskning så vart Gävlegänget bara 6man och jag fick fiska på deras 7gubbes kort. TACK! sa jag dåja.

Trodde på en grym natt då vattnet skulle gå hela tiden och med tanke på att det var grymt fiske torsdag natt så borde det rimligtvis bli hyffsat även nu.

Nu ska man inte gnälla då jag faktiskt fått en Larre men lite besviken vart jag då fisket inta alls vart lika hett denna natt. Var i nån firre men inget mer och när jag drog vid 3bläcket så var det 5 firrar på stången.

Näe nu är klockan 10 och jag har släpat mig upp till sommarstugan tankat painkillers samt 1,5liter vatten(kroppen pallar inte i år heller för 24timmars pass)  och nu blir det toksovning för att sedan grilla Lax och dricka pilsner..
Lite sugen är man såklart att åka upp till Boden för en vecka däruppe men först vila och eftertanke.

Skitfiske på er och ni som ska upp V29 kommer om det går vatten få ett sanslöst fiske.

//oLLe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0