Rödvin och gitarr!

Åter helg och nu har jag faktiskt varit hemma och vittjat brevlådan efter 4 veckor på drift och där fanns som vanligt inget kul att titta på. Nu är det en vecka kvar på semestern för denna gång och jag är helt planlös som vanligt, kanske jag måste dra nån repa på byn och landa lite.

Först och främst blir det samkväm i sommarstugan med proteinrikligt grillat kött och nått vidrigt rödvin, ja vem vet kanske man drar fram guran och spelar lite smoke on the water.
Ska iallafall på söndag binda upp lite nya flugor då jag senaste svängarna fått gått på rester i asken, jo dom funkar dom med men lite roligare är det när man har ett par heta med sig. Flugor ja....har det någon större betydelse hur dom ser ut.

              ....Flugor som jag fått Lax på i Sollefteå senaste åren.....


Näe jag tror inte det men däremot en bra och vass krok är hela grejen samt en alltid fräsch tafs och en osträckt huvudlina.
Har märkt att många snålar in på att byta sin huvudlina vilket ofta tenderar att man häktar på för tunga sänken för att känna grejorna och vipps så sitter man i botten och innan kalaset är slut så har man kastat bort prylar för mer pengar än vad 250m 0.60 kostar. 

Nej nu ska jag rota i kallkällaren och se om inte det ligger en kall pilsner och väntar på mig, tror mig veta att det finns en och annan där ;)

Trevlig helg på er alla och vi träffs och trivs.
//oLLe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0