Tillbaka till verkligheten

Åkte som sagt upp i går morse för ett dagpass i strålande spöregn allt skulle bara stämma. Stigande vatten under dagen och när vi var klara för dagen gick det 422m3 vilket var några år sedan vid den här tiden.
Jag började i kanalen då det har vart race där dom senaste kvällarna, men oj vad det inte nappade.
Strax efter lunch kom det ett bilsass med folk till kanalen och vips så var det 9 man där och om man har fiskat på skygg dagfisk i kanalen så vet man att det inte är lönt att stå där då det bara blir felkrokat i virrvarvet av linor och krokar.
Drog över till stadsidan och provade där resten av dagen och trots att det som mest var 16??st som fiskade så kom det inte upp nått.

Kvällsfisket har jag dålig koll på men allt tyder på att det måste gott gött då vattnet fick trevliga sänkningar.



Nu blir det att komma in i verkligheten igen då jag måste börja jobba lite smått redan i morgon men ska försöka köra några repor till bara jag får möjlighet att ta lite timmar ledigt. Ljungan ska väl ochså få sig en duvning bara vattnet har sjunkigt efter lite.

Skitfiske på er alla

//oLLe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0