Vansinigt roligt det här.

Åkte som sagt upp till Solle för att stilla nerverna i strålande solsken igår....hmmm det är kanske inte det bästa läget att fiska dagtid men och andra sidan så fiskar man inte så får man heller inget.
Vi var 5man som fiskade och det var ett litet race i kanalen mellan 9.00-11.00 precics under den tiden man höjde upp vattnet. Tyvärr ingen på land utan bara ett gäng drillningar.

Eftersom vädret var så najs så gjorde jag ett besök på Boa och inhandlade ett gäng bira och bestämde mig sammtidigt för att stanna kvar över natten och titta på kungarna när dom fiskade.
Det tenderade att bli en mycket trevlig kväll:) Fisket var kanske inte lika hett som tidigare nätter då vattennivån nu börjar sjunka för varje kväll, men i gott sällskap har man ändå riktigt trevligt.
Årets största Larre kom upp iallafall och Simonsson höjde upp sitt pbästa från 12 till 16100gr...riktigt snyggt.
Själv pryade jag som håvare under natten och det var spännande då mästerhåvarn från Långsele var min handledare.
Hur det gick...hmmm...Bra antar jag då dom hamnade i nätet.

Nej nu måste jag sova igen lite då det åter vart ett 24timmars pass i ån.


Axberg med Erik

                                            EkkE med nätet


//oLLe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0