Så gick det denna gång.

Efter nattens fiske så måste jag börja analysera vad jag håller på med, brände tre fiskar som bara skulle in i nätet men plötsligt bara släpper. Börjar min gamla trotjänare till spö bli på tok för kort och styvt? Är jag helt enkelt ringrostig? Är det för att jag??? eller är det bara fullt normalt?
Skit isamma, jag fick i allafall en larre denna sväng och det är jag jävligt nöjd med då det inte direkt kryllar av fisk i ån.

Något som var riktigt kul denna sväng vara att bo och fiska ihop med Ume gänget Crille,Oscar och ABU Niklas, det är alltid roligt och fiska med folk som seriöst försöker låsa upp hemligheter i det vatten man är i och man lär sig alltid något nytt. Som deras äkliga snuttefilt man ska vira runt huvet och som går i arv mellan grabbarna när man är fiskfitta och vill ha napp!



Förövrigt igår natt så nappade det ganska bra nedanför bron då vattnet sjönk ner till 290-300 och alla var i fisk, där ABU Nicke fick den största och Oscar sin första. Och om någon är förjänt av en larre så är det oscar då han verkligen har legat i och snabbt lärt sig läsa fisket.



Jag tackar för mig och hoppas grabbarna rockar fett även i nattens fiske, eller det vet jag för jag tror dom har öppet bolaget även idag :)

Jag återkommer så fort jag har lite lediga stunder till fiske..

//oLLe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0